19 September 2014

Pelajar baru



Secara rasminya saya kembali menjadi  pelajar di USM pada awal  6 September lalu iaitu seminggu selepas anak saya  , Alia mendaftar di UUM sebagai mahasiswi baru . Jauh di sudut hati jika tarikh pendaftaran saya dan anak saya jatuh pada hari yang sama , saya tak akan mendaftar dan akan melepaskan tawaran ini dengan hati yang lapang . 

Saya tak akan melepaskan peluang menghantar anak sulung ke menara gading yang akan di kenang sepanjang hayatnya malah akan menjadi kenangan manis kami berdua , ibu dan bapanya.

Namun   ketentuan telah ditetapkan berselang seminggu jadi  masa pendaftaran  tak bertemu akhirnya.

Risau juga saya sekarang   jika keadaan tidak mengizinkan , pelajaran terkandas di tengah jalan walaupun masa yang ditetapkan hanya 2 tahun berbanding 4 tahun semasa degree dahulu. Maklumlah mak yang nak belajar ni adalah mahasitua....huhuhu.

 Doa saya diberi kekuatan , kesihatan yang baik dan sentiasa bersemangat  tinggi untuk menghabiskan pengajian hingga ke hujungnya.




Post a Comment