Buat Duit

Monday, April 6, 2015

Tangki air wiper dah kering



Imej dari google

Pagi tadi, tiba-tiba masa wiperkan cermin kereta ...air keluar sikit  sangat.
Dup dalam hati ....eh kering ke airnya. selalu banyak saja bila push keluar banyak air buat sapu cermin.

Hati berdebar-debar , dah la petang ni nak ke USM ada kuliah...

Sampai di sekolah , bercerita dengan kawan sebelah meja.  Dia kata , kering dah tu....kalau lambat sikit boleh "jem" kereta.

Punyalah  tak tahu....saya ingat tangki sama dengan tangki air cabaretor ( betul ke ejaan?) .

Lepas tu terus turun ke parking isi air ..... memang kosong licin tak ada air setitk pun.
Mana tak kering sejak beli 2010 dulu tak pernah isi air pun..

Tabung air untuk wiper ada di sebelah kiri kita (kalau kita mengadap ke  kereta), serta ada  lambang
air terpancut di penutupnya. Manakala untuk caberator pula dekat bateri kareta.

Kurangnya ilmu saya ....huhuhu

Nasib baik tak jadi apa-apa lagi.






18 comments:

  1. Itu juga satu pelajaran yang tak boleh didapati di bangku sekolah, kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya.....betul sgt.pengalaman menjadi pengajaran

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. sy fhm keadaan org pompuan ttg kereta ni ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai bawa kereta maintainen zero

      Delete
  3. hahah 5 tahun kot mau tak keringgggg nasib baik tak jadi apa2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur sgt tak.jadi keburukan tgh jln

      Delete
  4. kak Nieda air wiper kering..JM plak air kaborator yg kering...temperature naik..mmg gelebah gila time tu...tgh drive...si baik sempat sampai rumah...

    itulah kan..kita ni pompuan pandai naik je...so perlu hati2 lepas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut nak.tambah air masa enjin panas ,tapi boleh je.kalau.caberator saja x boleh
      Lepas ni kena ambil.tahu.juga

      Delete
    2. Nasib baik Wiper Jay Emm tak tanggal... He He He...

      Delete
  5. Kalau tanya tentang kereta semuanya kak zai tak tahu, hanya boleh nemandu saja. Minyak pun ada yang tukang isi. Lagi teruk dari nieda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung kak zai , duit petrol dah jimat

      Delete
  6. Dari tahun 2010 tak isi air? Bior betul!

    ReplyDelete
  7. Betullah !tak caya? Sila percaya...

    ReplyDelete
  8. huihh..lamanyaaa xisi air...dri 2010 tuhhh.....hihihiih

    ReplyDelete
  9. kalau tangki wiper yg kering tak jadi pape lah... tapi rasanya masa servis diorang akan topap tangki tu kalau dah kering.

    ReplyDelete
  10. Boleh topup sendiri. Tapi akak pun tak pernah cuba. Hehe. pernah nampak je hubby buat.

    ReplyDelete