Buat Duit

Thursday, May 19, 2011

ASAM PEDAS SIAKAP TERANGKAT

Balik tengahari dari kerja rasa tak nak makan nasi dah. Tapi bila tengok atas meja ada sambal belacan dengan ulam daun getah ubi, bendi rebus, ada juga asam pedas siakap tak boleh tolak pinggan nasi. Terangkat weh. Mak yang masak. Sesekali mak masak sedap meleleh.



Selalu ikan siakap ni orang  masak tiga rasalah, masak stim la. Tapi  nak cuba pula masak asam pedas . Sedap dengan rasa isi nya yang lembut dan tebal tu.

Lain kali boleh cuba lagi.

*Tengah tunggu kek oren blended masak.

7 comments:

  1. tak pernah le cuba, memang betul biasa org buat 3 rasa

    ReplyDelete
  2. Cik ina pernah wat asam pedas ikan siakap, memang sedap.wat stim asam pun sedap. kek oren blended tu terbau-bau oren dari sini.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Yong, Siakap senohong... eh tk penah buat sikap masak asam pedas. Masak apa pun tak penah, makan kat restoren jer ikan ni. Bukan dia banyak tulang ke?

    ReplyDelete
  4. kak halima: mana ada ikan ni byk tulang, byk isi ada;ah

    ReplyDelete
  5. mimi: Mai sini boleh makan sekali.

    ReplyDelete
  6. cik Ina: kek dah masak . Jemput makan ...

    ReplyDelete