Buat Duit

Saturday, June 9, 2012

Pemandangan pagi di Hadyai

Baru dapat gambar dari Kak J - Samsung Galaxy  Note.


Lokasi gambar ini di hadapan Hotel Lee Gardens yang kena bom dulu. Bahagian bawah saja rosak dan sedang dibaik pulih.

Wanita itu baru saja memberi sedekah kepada tok sami berupa makanan sebab masa ni awal pagi. Makanan tersebut dimasukkan ke dalam bakul bulat yang digalas. Sekarang tengah dok berdoa kepada wanita tersebut pula.


Mak geram tengok bunga ros yang wangi tu.....





Kawasan pasar pagi. 
Hajat hati nak tayang buah laici yang besar tu tapi  Kak J tak rakam pula.
Tapi kat celah-celah tu ada nampak sikit. 

 

Sangat sibuk dan sempit. Namun apabila lagu Kebangsaan mereka  berkumandang 
terus semua berdiri tegak. Kereta motor pun 
boleh berhenti tanda hormat. 

Heranlah depa pasang lagu kat mana? 
Punyalah kuat, semua orang boleh dengar.
 Musykil, musykil....





7 comments:

  1. salam nieda..pisang pun besar2 kan.
    betul ke jual nenas dah buang kulit tu..tak pernah acik tengok tu.

    ReplyDelete
  2. meriahnya pasar! Kagunm pulak bila akak cite semua berdiri & keta berhenti bila dengar lagu kebangsaan. Memang patriotik!

    ReplyDelete
  3. bagus kan, hormat lagu negara sendiri.

    ReplyDelete
  4. kak, saya dtg cuba nak komen...

    ReplyDelete
  5. yeyyyyy!! dah takde word verification!!

    tahniah kak!!

    mcm ni lah baru best nak komen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahamdullillah...senang org nak tinggal jejak lps ni

      Delete