Buat Duit

Sunday, September 9, 2012

Payung kuning tu


Gambar dari FB.

Berlaku kemalangan di Pekan Selama. Sementara menunggu ambulance sampai apek  memangku mangsa kemalangan ini.

Tak tahulah kemana orang yang sebangsa pergi. Tapi respeklah sama apek cina ni.

14 comments:

  1. Arwah abah makchaq pernah satu malam kemalangan motor agak teruk, sedar tapi tak boleh gerak.., dua org melayu berhenti, ambik jam dan dompet dia pastu cabut, dia ditolong oleh beberapa org cina yang behenti lepas tu.. ( dah lama la kisah ni terjadi)

    Kadang2 terfikir, org bukan Islam ada kalanya lebih baik sikapnya dari orang Islam sendiri...

    ReplyDelete
  2. Assalam Nieda..betul kata mak chaq..sepatutnya diselamatkan manggsa..tapi macam dah tak de hati..sanggup mencuri

    ReplyDelete
  3. nilai perikemanusiaan tanpa menghadkan sempadan bangsa & agama...

    ReplyDelete
  4. oh..
    terharunya nengok uncle tu

    murni betul hati dia

    ReplyDelete
  5. kebanyakan jugak lebih suka menjadi penonton dari membantu

    ReplyDelete
  6. malu betul..rendahnya moral masyarakat kita sekarang ni kan..

    ReplyDelete
  7. tabik spring dgn uncle ni..sanggup tu berpayung..

    btw, selamat hari raya kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. slmat hari raya juga. lama bercuti di kpg?

      Delete
    2. slmat hari raya juga. lama bercuti di kpg?

      Delete
  8. memang baik hati uncle itu.. moga kita ambil iktibar gak dari kejadian...

    ReplyDelete
  9. sungguh ikhlas & suci hati uncle tu.. tapi orang2 selama walopon lain bangsa memang macam sedara mara rapatnya...

    ReplyDelete
  10. mcm pernah tengok gambar ni kat fb tak berapa bulan dulu. :)

    ReplyDelete
  11. Walau tidak sebangsa dengan mangsa kemalangan tapi hatinya murni dan mulia untuk membantu.

    ReplyDelete
  12. bagus uncle ni tak berkira..patut dijadikan contoh utk org lain..

    ReplyDelete