Buat Duit

Tuesday, October 9, 2012

Pejabat Pos

Hari ni ke pejabat pos . Bila sampai , ambil nombor 145. Tengok angka giliran 134. Lambat lagi .Ada tempat kosong duduk dulu.

Mak aih lama juga menunggu. Ramai pula pelanggan yang datang nak renew roadtax dan insuran .Ada sorang awek tu bawa berkeping-keping gran kereta ( betul ke?) . Pekerja kedai insuran kereta motor kut.
Akak balik dia tak selesai lagi.

Tapi bila nombor naik 142, baru perasan sampul surat tak bergam elok.  Masa ni baru kalut. Bila ke meja kat tepi untuk tambah gam  baru terpandang ada borang pos laju di situ.

Hajat hati nak guna pos laju. Maklumlah surat  penting.

Aish ! tak isi lagi. Barulah gabra. Isi cepat-cepat.Masa menulis ,baru  tengok pada ruang penerima kena letak no telepon . Bertulis merah lagi dan ada perkataan wajib.

Hati dah gabra Mana nak ingat semua maklumat dah masuk sampul dan baru tambah gam pula tu. Tak boleh buka dah. Kalau nak keluar beli sampul baru  pukul berapa nak balik ni?

Akhirnya , mak pasrah. Pos juga tanpa no telepon. Kerani tu kata tak apa, sebab ke pejabat  bukan kepada individu.


8 comments:

  1. biasa la cenggitu.. ada je bendax complete bila dah sampai masa... pej pos sini tak ramai orang.. sgt best.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Makchaq pun selalu jadi macam tu.. Ada je yg tertinggai/tersilap .... Entah apa dok pikiaq pun tak tau...

    ReplyDelete
  3. assalam nieda..acik selalu juga lupa nak letak no.telefon...alhamdulillah sampai jugak

    ReplyDelete
  4. Nieda ni mesti jarang buat keje pos mengepos... heheheh... saya dah selalu dah, so dah biasa...

    ReplyDelete
  5. betul tu..selalunya kalau poslaju ke alamat ofis, takde fon no pun takpe

    ReplyDelete
  6. dah lama tak g pos opis, lepas ni bolehlah kalau tak ltk no fon utk hantar ke ofis

    ReplyDelete