Buat Duit

Monday, October 21, 2013

Kereta kontrol abang






Kereta abang no 1 dan abang no 2.

Mainan baru  anak-anak lelaki kat rumah ni.
Si abang yang mula beli kereta control ini.

Belilah nak. 
Mak tak kisah , guna duit sendiri. 
Duit raya, duit kocek ke sekolah , duit menang pertandingan Patanque (dapat nombor 2) semua dah dilaburkan untuk beli mainan ini.

Abang nombor 2 , duit tak banyak duit dapat  beli kereta kecil sikit .
Kecil pun kecillah.
Boleh lawan lumba dengan abang.

Abang janji nak kongsi dengan adik. Baik hati sungguh abang nombor 2 ni.

Tapi mana boleh......abang-abang dapat kereta sorang sebijik adik bungsu  pun nak juga.


Tengah pujuk adik bungsu ......... hihihi

Macam-macam mainan yang ada di pasaran.
Budak-budak sekarang mana tahu main jengket , main toi , main tuju kasut
  macam zaman mak-mak dia dulu.






3 comments:

  1. tak pa lah Nieda, janji dia orang dapat main, dapat bergembira... tak jengket pun tak pa... hu hu hu

    ReplyDelete