Buat Duit

Friday, November 29, 2013

Mahalnya !

Assalamualaikum.

Ingat nak diam-diam , nanti nak suprise kan ....  hihihi.

Sekarang asyik pandang kalender saja maklumlah cuti sekolah. Ada satu destinasi yang nak dituju.

Kami sekeluarga bercadang nak ke Chiangmai  pada bulan 12 ini. Perjalanan kami masuk  melalui Hadyai (berkereta ) dan dari Hadyai berlepas dengan kapalterbang pula  .

Kami yang tinggal di  utara , lebih baik terus ke Hadyai dan tambang AA juga lebih murah berbanding jika naik dari LCCT.


Mula-mula kami bercadang nak berkereta sahaja dari rumah ke Padang Besar. Kemudian tukar van Siam dan terus masuk dan dihantar ke depan hotel nanti .Dah booking hotelnya pun , Grand Plaza .....wah tempat strategik tu. Namun selepas suami saya balik dari Siam minggu lepas dia tukar rancangan pula.

Rancangan baru pula dibuat  , naik bas dari Kamunting dengan bas Konsortium (betul ke ejaan ni?) . Kalau seorang dua berbaloi tapi kalau dah 8 orang .....macam harga kapalterbang pula.

Harga tiket sehala RM 50 dari Kamunting.....tapi bila baca blog  Kairulizwan yang dah pergi ke Hadyai dengan bas , harga sama walaupun  turun di KL. Kan beza jarak tu?  Tapi harga sama . Mana aci .

Bila diperhatikan , bas nampak selesa  dan yang penting terus sampai depan pintu hotel. Kepala rombongan nak bersantai -santai dalam bas takmo penat memandu jauh. Anak-anak mesti suka maklumlah peluang naik bas bukan selalu.

Tapi mak geram ....kena bayar mahal..... huhuhu.





5 comments:

  1. Saya tak tahu nak komen...sebab kalau saya nak ke Chiang Mai,mmg harus kena naik kapalterbang dari KLIA

    ReplyDelete
  2. org kat sana better berlepas di LCCT @Klia.

    ReplyDelete
  3. Kak ina pernah pegi setakat Hadyai aje ikut rombongan ofis naik bas...Chiang Mai belum sampai lagi...nanti citer yek :)

    ReplyDelete
  4. Chiangmai maybe nanti2 kot.. i kurang sikit dgn food depa ni.. tapi kalau nak ke sana harus naik kat LCCT..

    ReplyDelete
  5. Yang penting nieda bercuti hi hi..sabo je la..

    ReplyDelete