Buat Duit

Tuesday, October 14, 2014

Kaset



Google


Pagi tadi ada budak  (murid Tahun 2) bawa kaset  ke sekolah.
Ada pula member dia bagi pada saya.
Kaset lagu mak dia rupanya.
Tapi budak-budak ni dok tanya apa ni cikgu berulang kali?
Sat si A tanya , sat lagi si B pula.

 Kaset ni bukannya depa tak pernah tengok.
Buat buat lupa pula.

Masa pendidikan muzik cikgu guna kaset juga...tapi tak selalu.
Dah kurang dah  la ni.
Ada ada ICT guna cara ICT pula.


Sekarang ni dalam kelas cikgu guna CD atau pun terus google lagu KSSR dalam youtube.
Pasang sound pada laptop dah  boleh nyanyi-nyanyi .



Bagi peluang budak release  tension.



10 comments:

  1. Anak saya pun tak tau kaset tu apa..kat sekolah dia pun cikgu dah tak guna kaset dah agaknya..sebab tu dia tak tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa berubah , kaset dah berganti dgn gajet canggih hari ini

      Delete
  2. dh bertahun2 tak pernah tgk kaset :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang org dengar lagu guna mp3 ka, download ka ....mcm2 nak dgn tak nak saja

      Delete
    2. Kaset.katrij dan piring hitam..sekarang dah tak de kan Nieda

      Delete
  3. Sebelum bunda berpindah tempat baru ni 5 tahun lepas...habis bunda buang dan bakar krtrij2 n kaset2 lama......lagi pun tuan yang empunya pun dah takder kat dunia ni...

    ReplyDelete
  4. paling tak bleh tahan bila tipnya tu terbarai dan guna pensil nak gulung balik... kadang2 masa tgh di mainkan pun boleh terbelit2 pada playernya... hehehheh...

    ReplyDelete
  5. Zaman dah maju, yang mana boleh dimudahkan kita mudahkan ^^
    Rindu zaman kaset2 dlu sanggup kumpul duit untuk beli kaset protable tu supaya boleh jadi walkman waktu tu

    ReplyDelete
  6. Dulu rumah kampung kak zai banyak kaset dan piring hitam.Bila ayah dah pindah tak tahu kemana perginya.

    Budak2 sekarang mungkin tak tahu sebab zaman diaorang dah tak ada.

    ReplyDelete