19 November 2014

Nasi Kerabu Biru


Eh! ada  ke nasi kelabu warna lain?

Namun  nasi kerabu memang sinonim dengan warna biru. kalau makan pun rasa best saja. Warna memang memainkan peranana penting dalam menarik selera kan? 
Kalau  lauk warna suram-suram bawah tudung saji , tengok pun tak tertarik. 
Padahal sedap je...

Ini gerai orang Kelantan di kelana Jaya. Sapa dok area tu mesti dah pernah singgah.
Laku kedai dia . Ada juga nasi dagang dan nasi berlauk .
Tapi pagi tu  saya makan nasi kerabu  dan suami makan nasi dagang.
Shauqi makan nasi dengan ayam goreng.


Ini cerita awal bulan hari tu masa kami ke sana.
Tapi orang Kelantan dan Terengganu letak tang mana pun mesti boleh hidup.
Berniaga nasi macam ni pun masyuk banyak.

Janji masak sedap dan bersih.





Post a Comment