Buat Duit

Saturday, February 28, 2015

Karnival Pendidikan Tinggi Negara 2015









Ini adalah pengalaman pertama saya ke karnival Pendidikan Tinggi.
Sebenarnya , Karnival ini akan diadakan diseluruh negara mengikut tarikh-tarikh yang telah ditetapkan.

Oleh kerana ada anak yang akan sedang menunggu keputusan SPM tahun ini maka baik juga  pergi meninjau peluang-peluang yang  disediakan di sini.
Kami ke USM Kepala Batas  semalam (hari pertama) dan hari ini 1 Mac pun masih sempat lagi untuk singgah ke sana.

Antara Universiti yang ada UniKL.

Ramai sangat ....budak sekolah dan ibu bapa .

UniKL lagi ...mendapat maklumat.

Beg-beg dari universiti di berikan.
Banyaknya kakak tu dapat....kami dapat satu je.

Ada juga jika nak menerai jubah konvo  di booth  USM.

Syarat-syarat jika nak masuk akaun.

Selain itu ada juga PTPTN , bahagian tajaan , IPG, MARA ,  termasuk  universiti awam dan swasta yang lain. 


Keputusan  temuduga UTP tempohari  dah keluar  dan Ain berjaya. 
Cerita  UTP DI SINI.
Masih berbelah bahagi nak terima atau nak tolak. 
Nanti tunggu keputusan SPM ynag sebenar minggu  depan  3.3 2015.
Oh ...sukarnya membuat keputusan.






5 comments:

  1. alahai... kenapa berbelah bahagi pulak... ramai orang nak masuk belajar tinggi tak dapat... tapi harap2 pilihan tu selamat lah untuk masa depan....

    ReplyDelete
  2. Dia berminat borang medic...tu pasal berbelah bahagi

    ReplyDelete
  3. buat pilihan yg tepat. jgn ikut kwn2... ada bdk2 yg y tgk dia plh sesuatu IPT/S tu bb ada kwn dia...mmm dia igt ni tadika lg agk nyer ;-)

    ReplyDelete
  4. Tahniah buat Ain...Alaaaaa...dah pegi interbiu, dah berjaya kenapa masih BERBELAH bagi...

    Susah tau nk LULUS interview tu sbb adik JM pernah laluinya...

    ReplyDelete
  5. bagus kan ada karnival mcm ni dulu kita takde pon tak tau mana universiti yg sesuai n ok..

    ReplyDelete