Buat Duit

Thursday, November 3, 2016

USM PreKonvo ke 54

Sarjana Pendidikan, USM
Raptai
23hb Oktober 2016



Hitam putih pun ku pandang cantik...hiks.


Konvokesyen ke 54











Semester 1 - 4 bersama ke akhirnya.




Posing lagi


Sebelum raptai bermula , harus sekali ketik.




Mak-mak berposing


Antara rakan sekelas yang dapat bergambar bersama.


Ini bukan gambar di hari konvo tapi hari raptai sehari sebelum berlangsungnya majlis gilang gemilang untuk yang menamatnya pengajian.

Bergambar sakan  laa...


Syok ke Konvo?
Bagi yang melaluinya tentu hari itu amat bermakna dan akan dikenang sepanjang hayat.
Apatah lagi mendapat teman sekuliah yang baik dan berkongsi masalah bersama.

Sesungguhnya ini adalah pengalaman kedua menaiki pentas  menerima ijazah selepas   ijazah  pertama dahulu .
 Suasana berbeza , tempat berbeza di universiti yang berbeza dan kawan baru yang berbeza.
Manisnya pengalaman itu!

Ini motivasi untuk  anak-anak juga , ibu dan ayah selangkah kehadapan. semoga anak-anak kami juga berjaya dalam pelajaran , berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat.
Aminn.

Impian untuk memegang ijazah Sarjana Pendidikan akhir tercapai jua...syukur Alhamdullillah.

Hari pertama ke kelas ditemani oleh emak tersayang .
Maklumlah kelas kami bermula pukul 5 -7 dan 8 -10 malam.  Bila nak balik malam sorang-sorang risau pulak dia. Semester pertama begitulah selalunya berteman dengan mak, kadang-kadang  anak-anak pun ikut sekali. Mereka menunggu di masjid USM sementara kelas nak habis.

Bila semester 2, 3 dan seterusnya dah jumpa kawan yang sehala baru mak lepaskan pergi sendiri.
Dan kadang-kadang ditemani oleh suami pula.





Teman sekereta berulang ke USM .


















Thanks Tana..banyak gambar di ambil dari kameranya.








Hadapan Perpustakaan Hamzah Sendut

Taraaa.....





Entry kenangan ..
Oleh kerana semua gambar hanya disimpan di sini, haruslah berkeping-keping.




19 comments:

  1. Sy fhm perasaan tu... bla kng blk rs nk nangis je... so cuci n frame pic ni kak... sekali seumur hidup... bkn sng nk berulang moment mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus juga cadangan ni..mulanya tak cuci ..hehehe

      Delete
  2. Bukan pelajar saja, Emak2 pun sama, tak dapat nak gambarkan bagaimana perasaan tu semasa menyaksikan anak-anak berkonvo. Moment yang bukan mudah untuk digapai dan di lalui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. puas hati kan sweetie..bila tengok anak berjaya gengam segulung ijazah.
      Pagi tu sebelum keluar ke dewan , saya dan emak bersalam dan berpelukkan . tak sedar air mata menitis. dari awal mak memberi sokongan dan hari tu adalah hasilnya..

      Delete
  3. alhamdulillah tahniah atas anugerah ijazah utk kali kedua.. bukan mudah kan.. teringat zaman konvo dulu huhuu..

    ReplyDelete
  4. Tahniah... sebagai cikgu, ibu, isteri dan anak.. mesti cikgu seorang yang gigih berusaha dan berkorban utk kejayaan ni..
    Akan jadininspirasi kpd anak2 nanti...
    Tahniah lagi sekali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih makchaq...begitu juga insan yg lain jika melalui pengalaman yg sama

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Tahniah kak nieda hanya yg kuat mampu sambung belajar bia dh berkeluarga. Tahniah! Terbaiklah

    ReplyDelete
  7. Tahniah NR... boleh sambung Phd nanti...

    ReplyDelete
  8. Tahniah NR... boleh sambung Phd nanti...

    ReplyDelete