22 February 2017

Klinik Pakar ENT Dr Sudha Taiping

Assalamualaikum
Nak bercerita pasal Shauqi dan Cakenit.


Ke Klinik Dr Sudha lagi hari ini , disebabkan Shauqi kata telinga kiri  dia berbunyi. . 
Cerita dulu klik SINI .
Dulu pun , 3,4 orang misi  pegang sebab meronta kuat. Tapi  kecil lagi masa  5 tahun ,
 sekarang 9 tahun . Lagi la kan...

Ahad lepas dah bawa ke hospital. Doktor bagi ubat makan, krim untuk sapu , dan 2 lagi ubat untuk makan termasuk satu untuk  antibiotik. Doktor kata ada nanah dalam telinga selepas dia teropong dengan alat tu. Balik makan ubat tapi   masih sakit lagi . 

Tadi , balik sekolah tak tunggu lagi kami pun bawa ke Klinik Pakar ENT.
Klinik ini beroperasi setiap hari kecuali hari Ahad dan cuti umum. Sabtu  buka separuh hari.
Isnin -Jumaat buka dari pukul 9.30 -5.00 petang.

Bila masuk bilik doktor , baru tahu rupanya Cakenit ada dalam telinga........dah siap bertelur lagi. Telur dia hitam maknanya baru lagi  kalau lama telur akan bertukar warna kepada putih  dan cakenit pun jadi hitam sebab dah makan darah.Tapi yang ni cakenit putih lagi..Boleh nampak bila doktor masukkan kamera  ke dalam telinga dan kita dapat  tengok di tv. 

Sungguh tak sangka ingat bernanah macam doktor hospital cakap. Kalau tunggu lagi , mesti tak boleh sentuh telinga dia.

Punya melalak walaupun dah besar, jenuh kena pegang 3,4 orang .Ini pengalaman ke dua bagi dia. Dia dah tahu doktor nak buat apa...huhu. 

Rupanya, hari ini ramai pula kanak-kanak yang senasib dengan Shauqi. Budak yang masuk awal dari Shauqi pun sama. Kemudian , ada lagi yang menunggu giliran nak masuk.
Hai, hai...


No 7, Jalan Tokong, 34000 Taiping 
No. Tel :058053466


Post a Comment