Buat Duit

Tuesday, January 18, 2011

Tak sangka sungguh dia dah mati!!

Baru-baru ni aku bertemu dengan bapa bekas anak muridku secara kebetulan. Sebenarnya aku taklah kenal sangat dengan pakcik ni.Tapi rasa macam pernah tengok.

Tak sangka sungguh , anaknya NurHafiza  telah meninggal dunia beberapa minggu yang lepas. Anaknya  dah bertunang (23 tahun) menunggu masa utk diijab kabulkan sahaja. Namun ajal maut tak siapa yang tahu. Pergilah dia meninggalkan ibu bapa dan tunangan tersayang.Meninggal kerana kenser usus.

 Aruah merupakan anak murid batch pertama  yang aku ajar selepas keluar posting 14 tahun yg lalu . Masa tu dia dalam thn 4. Terkejut juga anak murid pergi dulu meninggalkan kita yang lebih tua (cikgunya ).

Patutlah badannya kurus saja. Tak berisi. Rupanya dia berpenyakit. Penyakitnya pun lambat dikesan. Tahu-tahu  dah peringkat serius.

Alfatihah untuknya. Semoga dia aman di sana.

8 comments:

  1. moga rohnya dirahmati.msh muda lagi.

    kita sib baik dpt kesan dgn awal.alhamdullillah...dah semkin pulih

    ReplyDelete
  2. alfatihah. Semoga dicucuri rahmat..

    ReplyDelete
  3. Al- Fatihah utk arwah..

    -- Salam bls ziarah..

    ReplyDelete
  4. Anie: budak ni mmg kurus sejak dr sek rendah.tapi x dpt kesan .mungkin dah teruk bawa sampai mati.alhamdullillah anie dpt trace awal.

    ReplyDelete
  5. lady lavender&mama hanim:terima kasih kerana berkunjung ke sini.

    ReplyDelete
  6. i pula baru hilang anak sepupu... terhidu gas kat asrama di Mesir.
    al-fatihah buat mereka.
    i menang tmpt ke2.. thanks for the vote!

    ReplyDelete
  7. Innalillahi wa inna ilaihi raaji'un. Hidup hanya pinjaman, bila kita akan mati, hanya Allah yang tentukan. Moga-moga kita mati dalam husnul khotimah.

    p/s: salam kenalan & trm ksh singgah di blog kakchik

    ReplyDelete
  8. Sama2 kak chik. nanti saya berkunjung lagi.

    ReplyDelete