18 January 2011

Tak sangka sungguh dia dah mati!!

Baru-baru ni aku bertemu dengan bapa bekas anak muridku secara kebetulan. Sebenarnya aku taklah kenal sangat dengan pakcik ni.Tapi rasa macam pernah tengok.

Tak sangka sungguh , anaknya NurHafiza  telah meninggal dunia beberapa minggu yang lepas. Anaknya  dah bertunang (23 tahun) menunggu masa utk diijab kabulkan sahaja. Namun ajal maut tak siapa yang tahu. Pergilah dia meninggalkan ibu bapa dan tunangan tersayang.Meninggal kerana kenser usus.

 Aruah merupakan anak murid batch pertama  yang aku ajar selepas keluar posting 14 tahun yg lalu . Masa tu dia dalam thn 4. Terkejut juga anak murid pergi dulu meninggalkan kita yang lebih tua (cikgunya ).

Patutlah badannya kurus saja. Tak berisi. Rupanya dia berpenyakit. Penyakitnya pun lambat dikesan. Tahu-tahu  dah peringkat serius.

Alfatihah untuknya. Semoga dia aman di sana.
Post a Comment