30 October 2014

MEE SANGGUL




Mee Sanggul keluaran Bumiputera.

Saya suka makan mee sanggul. Tapi susah nak mencari mee sanggul buatan muslim dan   halal.
Mee sanggul yang ada di pasaran rata-ratanya buatan bangsa asing.
Selain makan mee basah, sedap juga makan mee kering macam ini pula. 
Sekali  sekala bertukar selera.

Anak kawan saya langsung tak pandai makan mee sanggul  sebab maknya tak pernah ajar makan.
Tak masak sebab  susah nak cari yang muslim buat.

Saya kurang yakin status halalnya.
Bukan saja mee sanggul, su'un pun saya dah berhenti membeli kecuali saya yakin keluarannya dari mana.  Sedap sangat jika su' un   dicampur dengan sayur lemak labu, petola  atau pun kobis.
Nak buat kuah lemak lontong pun kena ada suun baru best.

Susahnya jika semua benda  kita tak kuasai.


Nampak jelas sikit.

Dah goreng sebungkus semalam. 

8 comments:

  1. Kak zai masih ingat selain digoreng arwah mak pernah buat bubur.

    ReplyDelete
  2. betul..saya pun suka makan mee snggul..tapi susuah nak cari yang kita yakin halal.Takde ke pengusaha meesanggul beragama islam di malaysia nih..

    ReplyDelete
  3. Harapnya lebih banyak produk Bumiputera (Muslim) di pasaran kan, kak.
    Tapi, saya tak pernah lagi makan mi ni.
    Pernah tgk je.

    ReplyDelete
  4. Betul tu....tapi rasanya sekarang dah banyak keluaran bumiputera punya...
    Bunda tak pandai masak mee sanggul ni...tapi pernah makan..

    ReplyDelete
  5. tak penah rasa mee sanggul goreng...

    ReplyDelete
  6. nieda...kat sp banyak buatan muslim. kalau dekat dengan rumah saya di ipoh, boleh hulur kalau saya balik hujung minggu, hee:-))

    ReplyDelete
  7. JM pun x pernah amsak mee sanggul sbb? susah nk cari keluaran bumiputra

    ReplyDelete
  8. ada jual di depan balai polis sg bio

    ReplyDelete