Buat Duit

Saturday, November 14, 2015

FM dari JM dah selamat tiba

2 ketul FM

Mula-mula koyak sampul nampak 2 ketul FM ni...satu dari Korea , satu lagi dari Gunung Bromo , Surabaya.



FM Bromo dan Korea.

Nasib baik juga , jengok ke dalam nampak satu kertas di dalam sampul . Ingat ada satu  lagi FM...gelak kuat . Rupa-rupa ada surat cinta dari JM..Haaa...nasib baik kan..mujur tak masuk tong sampah dengan pembalut plastiknya .
Cermat sungguh si JM ni balut FM dengan plastik yang ada biji-biji tu. 
Apa nak panggil benda alah tu? 
Tak tahu la pula mak ni... aihh.


Macam -macam ada..antarabangsa la sangat...

Lalu mak terus lekat pada dinding peti sejuk bersama FM antarabangsa yang lain. 
Chewahh..
Macam-macam ada ...Arab, Korea , Filipina, Mesir Indonesia, Singapore , Dubai, Gold Coast, Indonesia ,Vietnam , Thailand, Kemboja....selain dari FM dalam negara.

Tak semua FM tu  dibeli sendiri, yang antarabangsa sangat tu kiriman hadiah dari teman-teman blogger yang baik hati. 

Terima kasih kepada semua teman yang pernah mengirim FM tersebut .....Nekcik, Anies, 
SS , DJ , CV, Mulan , JM , Chempaka ( sekarang tak dengar cerita sunyi dari dunia blogger atau mak yang tak baca), teman-teman  sekolah, dan juga yang di beli oleh cik abang sendiri. Dan...ada yang mengirim lebih dari sekali  berserta hadiah-hadiah lain yang istimewa dari luar negara macam pen disney Jepun dari JM , tanda buku Jepun dari blogger  nazaisma, kain pengangkat periuk dari nekcik ( Korea kut) lupalah pula  nekcik  beli di mana. 

Ada lagi...maaf kalau saya tak tersebut  nama yang lain di sini.
Saya sangat hargainya semua.. kalau nak beli sendiri tak sampai lagi ke  ceruk benua semua tu .
Semua  FM tu menjadi koleksi kesayangan saya.


Sayang teman blogger semua ..sesungguhnya  walaupun tak pernah bersua 
muka tetapi terasa erat persahabatan disanubari . 
Semoga ukhwah berkekalan hendaknya .




19 comments:

  1. sayang kak Nieda jugak muuahh!!!!

    ReplyDelete
  2. Banyak dah koleksi tu, cantik2 semuanya

    ReplyDelete
  3. Plastik bijik tu dipanggil bubble plastik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...mesti ss pun dapat macam tu juga

      Delete
  4. Bila rindu boleh tengok peti ais eh... Ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari hari kira berapa butir fm tu

      Delete
    2. Hari hari kira berapa butir fm tu

      Delete
  5. Alhamdulillah bertambah koleksi FM nieda.

    FM kak Zai pun banyak orang yang bagi.

    ReplyDelete
  6. wahhh!! banyak dah tu.. lately i makin malas nak kumpul. sebab dah berterabur.. kids bila datang umah i suka sgt nak main. latest dari Kashmir..

    ReplyDelete
  7. Banyaknyer FM kat fridge tu... ada 3 4 buah sama ngn koleksi bunda punya...

    ReplyDelete
  8. wah2..semua fm tu dari jauh ye..banyak pulak tu..

    ReplyDelete
  9. Bertambah-tambah la koleksi FM Kak Nieda :)

    ReplyDelete
  10. Wahhhh...banyaknyaaaaa.....kat umah wa, kalau letak je kat peti ais..mesti pecah dibuat dek duabberadik tu..last2 simpan dlm kotak je..

    ReplyDelete
  11. saya pernah dapat FM dari awak tapi saya belum pos pos lagi FM saya kepada awak. maaf!!!

    ReplyDelete